Tot i que la presència del català ha augmentat a la telefonia mòbil, encara hi ha mancances perquè s'acompleixi l'acord que fabricants i operadores van signar el 2007 amb el govern català.
Aquesta és la principal conclusió a què ha arribat Plataforma per la Llengua després de fer un estudi a través de tres enquestes i un treball de camp realitzats entre el setembre del 2007 i el gener del 2009.
L'estudi destaca, per exemple, que només un 13% dels usuaris afirmen que disposen del contracte en català i només un 41% les factures. La situació és més precària en els SMS i els correus electrònics enviats per les companyies. A més, el català no és present a les webs de Movistar ni d'Orange ni de Vodafone, tot i que aquesta sí que utilitza, per exemple, el romanès i l'àrab.
Per altra banda, l'estudi destaca que mentre que l'any 2007 només un 26% dels enquestats tenien el mòbil en català, al cap d'un any, a finals del 2008, eren un 44%. Fa un any un 31% dels enquestats que es van comprar un Nokia el tenien en català; un 12% dels que van adquirir un Motorola i un 4% dels que van optar per un Sony Ericsson. Al cap d'un any els percentatges havien augmentat ostensiblement: dels enquestats, un 56% dels que tenen un Nokia el tenen en català, un 82% dels que tenen un Motorola i un 65% dels que tenen un Sony Ericsson.
Com sempre, podem dir que el català segueix sent bloquejat per la llengua mare de l'estat espanyol...
dijous, 21 de maig del 2009
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cert, l'impediment per al català és un problema que hauria d'afrontar el sector tecnològic i mentre no, els catalans haurem de comprar a les marques que contemplin aquesta possibilitat. En el meu cas tinc un Nokia, i en el moment de comprar-lo, vaig mirar que contemplés l'opció d'escriure en català. Confio que per als accents no cobrin de més com deia un company d'aquesta assignatura!
ResponEliminaMercè